Jumat, 17 Juni 2011

Aku dan Lagu : The Climb_Miley Cyrus

Hayati lagu ini.....

Artist : Miley Cyrus
Song : The Climb


I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

The struggles I’m facing,
The chances I’m taking
Sometimes they knock me down but
No I’m not breaking
The pain I’m knowing
But these are the moments that
I’m going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on,

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb
Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It’s all about
It’s all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith
*************************************************************************************
Ini adalah salah satu lagu yang menjadi kegemaran ku. Aku suka menyanyi lagu ini, bukan kerana lagu tu sedap aje..tapi juga kerana aku suka akan maksud di sebalik lirik lagu itu. Semuanya ada kena mengena dengan kehidupan ku. Bukan aku saja, aku percaya ia juga ada kena mengena dengan kehidupan sekalian pembaca. Cuba kalian amati dan fahami maksud lagu ini.

Bagi diriku aku mempunyai impian dan antaranya telah aku tuliskan dalam blog yang lepas. Aku mempunyai impian dan aku ingin mencapainya tetapi adakalanya aku kurang yakin. Dalam hati ku berkata, mampukah aku mendapat apa yang aku impikan? Aku menjadi kurang yakin dan lalu merasakan semua itu satu yang mustahil bagi ku. Aku mencuba dan terus mencuba dan sering kali di pertengahan jalan aku menjadi buntu. AKu hilang arah.Aku tidak tahu bagaimana untuk meneruskan langkah yang seterusnya. Namun aku tidak akan mengalah.

Aku sudah banyak mengalami kegagalan yang mengajar aku erti hidup ini. Yang mengajar aku untuk bangun semula selepas rebah ditimpa kegagalan. Aku kian menyedari dalam kehidupan ini tidak selalunya kita melalui jalan yang rata dan lurus itu saja. Pasti ada yang bengkang bengkok dan ada yang membukit tinggi atau rendah. Ketika melalui jalan seperti inilah kita terpaksa melipat gandakan usaha dan tenaga agar kita tidak terkandas di situ. Lalui jalan itu dengan iringan doa dan kekuatan hati.Kita tidak tahu apa yang ada di penghujung jalan itu, namun itulah hakikatnya pendakian dalam hidup ini. Yang penting kita berusaha untuk mengharunginya.

Kadang-kadang kita membuat pilihan. Namun selepas itu kita merasa pilihan itu tidak tepat. Pilihan itu tidak memberikan kita kepuasan. Akhirnya kita merasa gagal. Tapi jangan biarkan semua itu mematahkan semangat kita. AKu sendiri selalu memujuk diri seperti ini bila aku merasa aku sudah gagal. Memang sakit bila gagal bila jatuh tersungkur, tapi aku sedar kesakitan itu yang membawa kebahgiaan kepada aku suatu hari nanti. Kesakitan itu yang menjadi pengalaman yang aku tak akan lupakan kerana kesakitan itu bakal menjadikan aku manusia berguna. Teruskan saja segala perjalanan yang masih menanti di hadapan. Berfikiran positif untuk menambah keyakinan diri.

Aku mendengar lagu ini ketika aku rasa sedih dengan kegagalan yang aku alami. Aku rasa lagu ini boleh memberi semangat kepadaku dan selalu mengingatkan aku tentang hakikat jatuh bangun dalam hidup. AKu harus menerima takdir yang berlaku sebagai dugaan yang bakal menjadikan aku insan yang berguna di muka bumi ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar